De ce este necesără o educatie?
Acesti
copii vor ajunge să fie dependenti sociali si nu vor putea fi productivi, neintegrarea
lor într-un mediu educational va duce la neadaptare socială.
Anumite
persoane îsi pot dona timpul să vorbească în fata copiilor din proprie
experientă (cum i-a ajutat pe ei educatia să se realizeze etc).
Scopul
acestui proiect este de a diminua rata fenomenului de abandon scolar si de a
încuraja copii si tinerii defavorizati de a-si continua studiile, pentru a-i
ajuta să se realizeze pe plan profesional si apoi pe plan financiar, prin construirea sau închirierea unei
clădiri pentru after school, consiliere psihopedagogică.
Obiective:
-
asigurarea
resurselor necesare îmbunătăţirii metodelor de învătare ( asigurarea de fonduri
pentru rechizite si calculatoare );
Tipuri de intervenţii:
Metode posibile de intervenţie în
rezolvarea, diminuarea problemei abandonului şcolar:
-
crearea
“ after school”de care să poată beneficia elevii ai căror părinţi nu
acorda atenţia necesară timpului alocat pentru efectuarea temelor şi petrecerea
timpului liber cu copii ;
-
conturarea unei
personalităţi independente şi responsabile a copilului prin implicarea sa în
activităţi educative de grup care să îi stimuleze abilităţile : sociale,
emoţionale şi cognitive ;
-
asigurarea de
meditaţii gratuite la obiectele şcolare de bază pentru elevii care întâmpină
dificultăţi.
Concluzii
Abandonul şcolar este o
problemă socială care se afla sub incidenţa unor factori de natură:
individuală, familială şi socială. Astfel încât pentru reducerea ratei
abandonului şcolar trebuie lucrat atât cu elevul, cât şi cu familia şi cadrele
didactice. Trebuie deci pornită o campanie de informare şi responsabilizare e
repezentanţilor legali ai copiilor privind riscul la care se supun în cazul în
care copilul nu frecventează şcoala, cât şi informarea cu privire la necesitatea asigurării unei baze educative
care va avea efecte atât pe termen scurt, mediu cât şi lung. Gândindu-ne pe
termen lung nefrecventarea cursurilor şcolare la timp poate avea repercursiuni în ceea ce priveşte
asigurarea unei meserii şi a unei stabilităţi economice şi sociale.
Timpul liber, capital valoros în dezvoltarea copilului.
,,Nu te odihneşti pentru ceea ce ai
făcut, ci pentru ceea ce vei face…”
Nicolae Iorga